Dlaczego warto stosować nić dentystyczną?

nić dentystyczna

Od najmłodszych lat wszyscy nam powtarzają, aby dbać o swoje zęby, bo nie wyrosną nam już drugie. Należy je szczotkować przynajmniej dwa razy dziennie, ale też nie wolno zapominać o używaniu nici dentystycznej. Należy ją stosować również najlepiej dwa razy dziennie, a tak naprawdę, jeżeli chcemy zadbać o nasze zęby to należałoby jej używać po każdym posiłku, który spożyjemy.

Dlaczego używanie nitki do zębów jest tak ważne?

Wielu dentystów mówi, że od pewnego wieku, kiedy stajemy się nastolatkami używanie nici dentystycznej jest tak samo ważne jak szczotkowanie ich. Kiedy nie będziemy używać nici do zębów to niestety, ale w naszej jamie ustnej będzie rozwijała się próchnica. Tylko dokładne czyszczenie zębów zapewni nam to, że nie będą one się zbyt często psuły, dzięki czemu zaoszczędzimy też pieniądze na wizytach u dentysty, ale też nie będziemy odczuwali żadnego bólu. Dzięki używaniu nitki dentystycznej możemy optycznie rozjaśnić nasze zęby, ponieważ nie będzie zalegało między nimi jedzenie. Nić dentystyczna pozwala usuwać kamień nazębny, dlatego nie będzie on nam się gromadził w takich ilościach jak bez szczotkowania.

Czy używanie nici dentystycznej wpływa na nasz ogólny stan zdrowia?

Prawidłowe dbanie o stan naszego uzębienia nie tylko pozwala go utrzymać w odpowiednim stanie, ale pozytywnie wpływa na nasz ogólny stan zdrowia. Kiedy mamy często problemy z zębami to pośrednio mogą one przyczynić się do występowania innych chorób niezwiązanych z jamą ustną. Niektóre zapachy, które pochodzą z naszej buzi mogą świadczyć o naszych chorobach.