Terapia lampą sollux jako skuteczna metoda leczenia schorzeń

lampa sollux

Medycyna dysponuje obecnie wieloma metodami terapii schorzeń. Większość z tych sposobów opiera się na wykorzystaniu różnych urządzeń. Przykładem takiego sprzętu jest, chociażby lampa sollux. Jej działanie polega na emisji promieniowania podczerwonego, które sprawdza się w trakcie terapii niektórych dolegliwości.

Zmniejszenie napięcia mięśni

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie użycie fal świetlnych może pomóc w walce z bólem. Dlatego lampę sollux (zobacz tutaj) najczęściej stosuje się w profesjonalnych gabinetach fizjoterapeutycznych. Wytwarzane przez nią promieniowanie podczerwone dociera do głębokich warstw tkanek ciała, co skutkuje zmniejszeniem napięcia mięśniowego i w konsekwencji zredukowaniem dolegliwości bólowych. Oprócz rozluźnienia mięśni użycie lampy pozwala również zwiększyć ukrwienie w danym obszarze. Dzięki temu urządzenie nadaje się do leczenia takich schorzeń jak m.in.: stany zapalne stawów i nerwów, bóle kręgosłupa, karku, rwa kulszowa, a nawet zapalenie zatok szczękowych i obocznych nosa.

Przeciwwskazania do terapii

Chociaż zastosowanie lampy sollux jest bardzo skuteczne w leczeniu różnych chorób, to jednak nie należy lekceważyć kwestii bezpieczeństwa. Terapia podczerwienią nie jest bowiem przeznaczona dla niektórych pacjentów. Przede wszystkim nie powinny poddawać się jej osoby cierpiące na żylaki, niewydolność krążenia, nowotwory czy stany zapalne skóry. Oprócz tego użycie lampy będzie szkodliwe również dla kobiet w ciąży. Warto więc zachować ostrożność i korzystać z tej metody w sposób odpowiedzialny.