Tabletki na chorobę lokomocyjną – jak przyjemnie podróżować?

Tabletki na chorobę lokomocyjną - jak przyjemnie podróżować

Choroba lokomocyjna zazwyczaj odbiera całą radość z podróżowania, inaczej nazywana jest kinetozą, jest to zespół objawów, które pojawiają się podczas podróży różnymi środkami transportu. Objawy choroby pojawiają się, kiedy do mózgu dociera wiele sprzecznych informacji, ma to miejsce podczas przyspieszania, hamowania albo ruchu w różnych kierunkach. Błędnik jest nadmiernie pobudzony z powodu zbyt szybko docierających informacji o różnym położeniu ciała.

Popularne tabletki na chorobę lokomocyjną

Choroba lokomocyjna występuje w sytuacji, kiedy mózg nie ma możliwości skoordynowania wszystkich informacji płynących z różnych źródeł. Czynniki sprzyjające występowaniu takiej dolegliwości to migrenowe bóle głowy, przyjmowanie preparatów hormonalnych, a także wiek, bardziej narażone są dzieci do 12 lat i osoby w starszym wieku. Tabletki na chorobę lokomocyjną dostępne bez recepty mogą być zazwyczaj stosowane u dzieci, ale dopiero po 3 roku życia. Skuteczny naturalny lek na chorobę lokomocyjną to imbir, który jest dostępny pod postacią tabletek do ssania, drażetek, a także syropów. Wszystkie tabletki lokomocyjne z tej apteki mają jedną wspólną cechę, należą do grupy leków przeciwwymiotnych, są to często preparaty antyhistaminowe starszej generacji. Mają one działanie:

– przeciwwymiotne,

– uspokajające,

– parasympatykolityczne, to znaczy, że zmniejszają napięcie mięśni gładkich, dzięki temu spowolniona jest praca całego przewodu pokarmowego.

Nie należy stosować tabletek na chorobę lokomocyjną przez osoby kierujące pojazdem, ponieważ mogą one wpływać niekorzystnie na zdolność do koncentracji. Popularny lek na chorobę lokomocyjną to także hioscyna, która jest dostępna bez recepty, zapobiega nudnościom i łagodzi bolesne skurcze żołądka i dróg żółciowych. Stosowane tabletki lokomocyjne mają jedną wadę, mogą powodować senność i zmęczenie, ale zapewniają komfort podróży bez nieprzyjemnych odruchów wymiotnych.

tabletki lokomocyjne aviomarin

Co jeszcze można zrobić przed podróżą?

Warto wiedzieć, że tabletki na chorobę lokomocyjną są dobrym rozwiązaniem, ale istnieją również sposoby niefarmakologiczne, należą do nich:

– unikanie podróży z pustym żołądkiem i zjedzenie lekkiego posiłku,

– należy przyjmować pozycję przodem do kierunku jazdy w pozycji półleżącej jak najdalej od osi kół pojazdu, a w samolocie blisko skrzydeł,

– trzeba również unikać czytania w trakcie jazdy, obserwacji mijanych drzew i innych elementów, dobrym rozwiązaniem jest obserwowanie horyzontu z przodu.

Dobry lek na chorobę lokomocyjną to odpoczynek na świeżym powietrzu i robienie częstych przerw w trakcie podróży.