Kiedy mężczyzna powinien udać się do urologa?

dobry urolog białystok

Dla większości mężczyzn wizyta u urologa jest ostatnią deską ratunku. Wizyta u lekarza tego rodzaju kojarzy im się ze wstydem i upokorzeniem. Zgoda, może badania układu rozrodczego i moczowego nie należą do przyjemnych, to jednak z pewnością nie warto ich zaniedbywać, gdyż konsekwencje mogą być poważne.

Urolog Białystok

Do urologa można udać się albo prywatnie – wtedy jednak trzeba liczyć się z koniecznością zapłacenia za wizytę z własnej kieszeni – lub też na NFZ, uprzednio uzyskując skierowanie od lekarza rodzinnego.

Trzeba pamiętać, że lekarz urolog jest w pełni profesjonalistą i wszelkie obawy co do przebiegu wizyty nie są uzasadnione. Trzeba przełamać się, kiedy pojawiają się pierwsze niepokojące objawy.

dobry urolog białystok

Kiedy udać się do urologa?

Problemy z prostatą są najczęściej występującą przyczyną, która zmusza mężczyzn do odwiedzin gabinetu urologa taki jak ten https://www.cmryska.pl/poradnie-specjalistyczne/poradnia-urologiczna-dla-dzieci/ . Rozrost gruczołu krokowego objawia się trudnościami z oddawaniem moczu oraz częstszym jego oddawaniem.

Starsze osoby powinny także raz do roku odbyć profilaktyczną wizytę u urologa. Chodzi oczywiście o profilaktykę nowotworową – nowotwory złośliwe wciąż stanowią ogromny odsetek wśród przyczyn zgonów u starszych osób. Tak poważnym chorobom zdecydowanie lepiej zapobiegać, niż je leczyć.

Urolog może pomóc także w leczeniu kolki nerkowej, która jak wszyscy wiedzą, jest przyczyną ogromnego bólu i coraz częściej występuje wśród osób w młodym wieku.