Jakie są przyczyny występowania gorączki u niemowlaka?

Z całą pewnością można stwierdzić, że temperatura u niemowlaka jest jednym z wielu objawów infekcji, które mogą się pojawić. Dlatego warto poznać jej możliwe przyczyny, a także dowiedzieć się, jak pielęgnować dziecko w tym trudnym dla niego czasie.

Przyczyny gorączki u niemowlaka?

Przyczyny gorączki u niemowlaka mogą być bardzo zróżnicowane. Jednak najczęściej jest ona związana z toczącą się w organizmie dziecka infekcją. Wśród najczęściej pojawiających się chorób u najmłodszych dzieci można w szczególności wymienić następujące:
– trzydniówka,
– zapalenie ucha,
– infekcje o charakterze żołądkowo-jelitowym, które mogą być powodowane przez rotawirusy.
Oprócz licznych infekcji gorączka u dziecka może mieć także inne przyczyny. Zdarza się, że występuje ona po przebytych szczepieniach, a także podczas ząbkowania.

Jak pielęgnować dziecko?

Bardzo istotna jest odpowiednia pielęgnacja dziecka podczas występowania takiego objawu chorobowego jak gorączka. Przede wszystkim warto w odpowiedni sposób zadbać o komfort termiczny dziecka. Nie może być ono za bardzo przegrzane, ponieważ może to nasilać występowanie negatywnych objawów. Zazwyczaj dziecko, które ma gorączkę nie ma w ogóle apetytu. Nie powinno się go zmuszać do jedzenia, jednak powinno być w odpowiedni sposób nawodnione. Podczas gorączki następuje bardzo duża utrata wody z organizmu, dlatego należy ją optymalnie uzupełniać. Picie powinno być podawane systematycznie w małych ilościach, ponieważ jest to najlepsze możliwe rozwiązanie, w szczególności dla najmłodszych dzieci.