Alergolog Białystok NFZ – najważniejsze informacje

poradnia alergoloficzna

Dzisiaj coraz więcej mieszkańców Białegostoku trafia to alergologa z powodu podejrzenia alergii. Jak dostać się do alergologa? Jak przygotować się na taką pierwszą wizytę? Czym w ogóle zajmuje się alergolog?

Jak dostać się na wizytę?

poradnia alergoloficzna

Po otrzymaniu skierowania do alergologa od lekarza pierwszego kontaktu warto sprawdzić, gdzie są placówki, w których przyjmuje na alergolog Białystok NFZ. Następnie warto podzwonić, gdzie są najkrótsze terminy i tam umówić wizytę.

Jak się przygotować do wizyty?

Przede wszystkim trzeba uważnie obserwować objawy. Ważne będzie szczególnie to, kiedy się one pojawiają, jak długo trwają, jakie mają nasilenie, co pomaga. Warto również spróbować odstawić coś, co podejrzewane jest o wywoływanie objawów np. nowy proszek do prania czy marchew itp. W ten sposób istnieje szansa, że uda się wstępnie ocenić, co może być przyczyną alergii.

Co robi alergolog?

Jak jednak może w zasadzie pomóc taki alergolog? Przede wszystkim będzie on w stanie ocenić, na ile objawy są poważne i wymagają interwencji lekarskiej. Zleci także na pewno szereg badań uzupełniających, które pomogą znacząco ocenić, jaki będzie zakres leczenia, czy alergia nie współistnieje z innymi chorobami czy dolegliwościami albo też nietolerancjami, jakie środki będą najlepsze itp. Co ważne – w przypadku kilkukrotnego pojawienia się objawów alergii nie warto czekać z wizytą u alergologa, tylko trzeba się umówić na termin.